januar 28, 2021

Dag 3 – 47 km

Dag 3 – vi skal gjenforenes med vår sjåfør 47km
Siden vi hadde lang distanse å dekke i dag så ble vi enige om å stå opp kl 5 😀 og komme oss avgårde til kl 6:30
Vi sto opp kl 5 men vi tok ikke våre første steg før kl 7:15. Men vi var fremdeles optimistiske å nå vår avtalt tid til kl 15.
Naturen var nydelig. Alle 3 var stive i kroppen – tror hver eneste muskel i kroppen skriker nå. Sekken kom uvillig på ryggen men vi startet etappen med smil og god humør. Terrenget var fin og vi gikk oppover og oppover og oppover. Det føltes bra, vi nøt hvert pause – Cantona har lært seg at pausene er for å hvile maksimalt. Nå sover han i hver pause – noe jeg ikke trodde jeg kommer til å oppleve.
Når vi hadde kommet på toppen, fikk vi dekning – det poppet inn gratulasjoner i alle kanaler – jeg har jo bursdag i dag. Det er vanlig tror jeg å gi til konen til bursdag diamanter og spa-dag i 5-stjernes hotell, ikke Lasse på henne 20kg og sette henne på 20 kilometers distanse. Men glad var jeg.
Det var tydelig at vi ikke kommer til å nå kl 15, men trodde at det blir en halv time forsinkelse. Så jeg sendte melding til vår sjåfør at vi er noe forsinket.
Det vi ikke viste var at terrenget framover er ikke så vennlig og distansen som skulle ta 7 timer tok 13. Men vi kom fram og stemplene kom i passet. Heldigvis er sjåføren en fornuftig dude og han koste seg med fisking mens han ventet på oss. Tror ikke Cantona har vært noen sinne så glad å hoppe inn i bilen. Lite viste han at hans glede varer bare 20 minutter.
Jeg tror jeg må forklare dette med bil og greier. Vi fant en rute vi kan ta for å unngå gå i taulaget over breet til Fannaråkken. Så – til første hytten med bil, gjennom hytte nr 2 til hytte nummer 3 og så kjøre 20 minutter til en annen hytte hvor det går bedre sti opp til Fannaråkken.
I natt camper vi alle 4 ved Fannaråkken. Vi fant en nydelig sted ved elven. Det var mange andre som syntes at det var nydelig sted å være, så vi fikk masse besøk, etter par timer hadde Cantona blitt vant til kyr og sauer – han godtok at han må dele camp plassen sin med de nysgjerrige dyr. Kyrne var rimelig opptatt av det grønne teltet til sjåføren vår. Han får nok noen på besøk om natten 🙂

Nysgjerrige dyr
Gratulerer med dagen, Merca

Etter nydelig middag, prosecco og sang, krøp vi alle inn i soveposer og vi har en ny og bedre plan for i morgen.
God natt
Vær takknemlig for forutsette situasjoner