Dag 7 – 115,5 km

Dag 7 – skillingsboller 115,5km
Vi våknet til en nydelig vær igjen. Kan ikke være mer heldig en dette. Lang morning med kaffe og frokost, nyvaskede klær og full ladet elektronikk. Vi tok oss god tid å samle camp. Jeg gikk inn for å spørre om vi skylder noe for teltplassen. Og der var det på disken – skillingsboller – rykende varme, gigantiske. Jeg husker nok ikke engang om jeg betalte noe for de eller for teltplassen (nå vet jeg at de var gratis), jeg lyste opp som ett barn på julaften. Ingenting har smakt så godt før tror jeg. Luksus på det høyeste nivå.
Då var vi i gang med dagens etappe. Solen var høy og det det var vindstille. Første 5km fra hytten var på en vei. Stakkar lille hunden min slet som bare det på veien. Vi fant en vann, gikk ned til denne og han koste seg med å kjøle seg ned.
De 5km var lange og de var tøffe på beina. Men med en gang vi kom oss på en sti, kviknet begge hunden og være bein. Natt og dag.
Selv med 50spf så ble vi brent på leggene – på den ene siden. Når du går timesvis i samme retning og solen steiker så er det nok ingen solkrem som kan beskytte deg.
Men terrenget var lettgått og kilometerene fløy. Pausene var nydelige og vi fant finere og finere steder å ta våre små pustepauser. Liten tips til dere som skal lang gåtur med tung sekk i fine været – 2 par sokker som du bytter mellom hver time :). Jeg fant det ut etterhvert. Jeg hadde ett par hengende på sekken og tørke og jeg byttet hver time. Det føltes hver gang som å ta på seg nytt par føtter. Det funket. Veldig bra.
I viste at det kommer en ny strekning mot slutten på vei, og det var like tung og hard som dagens første kilometerene. Begge på oss og hunden. Og som mirakel – når vi kom på stien, var alt glemt og alt fungerte kjempefint.
Klokken var 22 når vi kom oss til Slettningsbu. Det er en liten selvbetjent hytte. Vi håpte å få plass i sikringshytten for å slippe å slå opp telt men hyttevakten var en bestemt dame som ikke gikk imot reglene og sa at hunden skal være i bur. Det nektet Cantona. Så vi fikk våre stempler, kom oss lenger unna og slo camp. Vi er blitt nå så flinke med dette at det tok ikke noe lang tid og vi var i seng før midnatt (middag inkludert).
Sett pris på skillingsboller!!!!